Cena celkem: 0 Kč
Přejít k objednávce
iSpace.cz
Recenze Nokia G10

Recenze Nokia G10

Publikováno dne 27.07.2021

Novinka v podobě chytrého telefonu Nokia G10 se vyznačuje zajímavými parametry, dostatečným výkonem, a hlavně je za opravdu skvělou cenu, kolem 3 500 Kč. Potěší silná baterie s velkou kapacitou, trojitá zadní kamera a 6,52“ LCD displej s HD+ rozlišením. V elegantním designu, který má nezaměnitelné tvary značky Nokia, tak získáte vše potřebné, výkon, velký displej, solidní fotoaparát nebo dvě SIM karty.

Nokia G10 – Cenově dostupný telefon plný funkcí

Není to tak dávno, co výrobce HMD Global, vlastník legendární značky Nokia, nové řady telefonu C, G a X. My se dnes podíváme na řadu G, přesněji řečeno na chytrý telefon Nokia G10. Řada G tak bude pomyslným základem na evropských trzích. Ano, měla by to být řada C, ale řada C se nebude ani v Evropě nabízet, jde o přístroje pro rozvojové země, které jsou velmi základní.

Na designu se moc nezměnilo

Po designové stránce se toho moc u Nokie nezměnilo. Telefon je velmi podobný jako starší model 3.4 nebo 5.4. Přední strana telefonu má větších rámečky kolem displeje a loga Nokia pod ním. Logo je tam trošku zbytečné, ale na druhou stranu, alespoň rovnou poznáte, že v ruce držíte Nokii, a ne jiný telefon od konkurence. Telefon je vyroben z plastu, zadní strana je v lehce matné barvě, která má na sobě vroubkování, nejsou tedy tolik vidět otisky prstů, což chválíme. Ovládací tlačítka jsou pouze na pravém boku a tisknou se pohodlně. Jedno tlačítko je také na levém boku, ale to slouží pouze pro spuštění Google Asistenta. Na levé straně také najdeme místo pro umístění až dvou nano SIM karet, a ještě k tomu pojme kartu paměťovou, nemá tedy hybridní slot, což je velmi praktické pro služební používání telefonu, nemusíte se tak rozhodovat, jestli SIM nebo paměťovou kartu. To se objevilo i v předchozích modelech a výrobce Nokia se toho stále drží a my jsme za to rádi. Telefon padne skvěle do ruky a příjemně se drží i díky tloušťce jen 9,2 mm a hmotnosti pouze 194 gramů. Plastové zpracování je bytelné, při držení telefonu nikde neuslyšíte žádné vrzání, práskání nebo podobné pazvuky, které u některých telefonů vyrobených z plastu slýcháváme. Na spodní hraně telefonu je umístěný velmi průměrný reproduktor. Dále ve výbavě nechybí 3,5 mm jack pro připojení sluchátek.

Výkon a operační systém

Chytrý telefon Nokia G10 má úplně nový procesor od značky MediaTek. V útrobách telefonu pracuje osmijádrový procesor MediaTek Helio G25 o frekvenci 2.0 GHz, který se stará o chod celého systému. Nechybí grafický akcelerátor Power VR GE8320. Mobilní platforma je optimalizovaná pomocí nejnovějších technologií umělé inteligence. Operační paměť pak činí 3 GB, vnitřní uložiště je velmi základních 32 GB. Základní paměť se dá rozšířit pomocí paměťové karty, maximální velikost paměťově karty činí 512 GB. Operační paměť 3 GB je v roce 2021 naprosté minimum, které bychom doporučili, ale Nokia G10 si s tím díky optimalizaci systému celkem dobře poradí. Výkon telefonu vám tak stačí na drtivou většinu aplikací a celkem dobře funguje při jakémkoliv běžném využívání. Na hry to ale moc není! Velkou zajímavostí je přístup Nokie k podpoře. Telefon Nokia G10 běží na nejnovější operačním systému Android 11. Po dobu 3 let bude Nokia G10 získávat bezpečnostní záplaty a po dobu 2 let nové verze Androidu, což je zajímavé! V nižší středí třídě toto není rozhodně zvykem a ani standardem. Rázem máte před sebou telefon za dobrou cenu, který skutečně obstojí ve zkoušce času.

Velký a dobře čitelný displej

Nokia G10 zaujme velkým širokoúhlý 6.52" LCD displej s HD+ rozlišením 1600 x 720 pixelů s poměrem stran 20:9, který vyplňuje téměř celou přední stranu, tedy až na spodní část, kde je umístěné právě logo společnosti Nokia. Jemnost displeje je hraniční a rastr již lze pouhým okem vidět. Barevnosti a jasu ale není co vytknout. Skvělé jsou také pozorovací úhly. Díky solidnímu pokrytí barevného prostoru poskytne přirozené barvy, které umocní zážitek ze sledování. Obnovovací frekvence je základních 60 Hz, ale stačí to v dané cenové kategorii. Nechybí samozřejmě automatická regulace jasu, která zajišťuje dobrou viditelnost za každé situace. Displej je chráněn proti poškození (něco jako Corning Gorilla Glass). V displeji ve výřezu ve tvaru malé kapky je umístěna čelní 8 Mpx kamera.

Výdrž baterie

Velká baterie o kapacitě 5050 mAh je záruka velké zábavy. Na jedno plné nabití vydrží telefon necelé 2 dny v pohotovostním režimu. Reálně je to ale spíše jeden dne, což je i tak velmi pěkná hodnota. Nechybí možnost rychlého nabíjení 10W, se kterým nabijete telefon za necelé 2 hodiny. Telefon disponuje moderním portem USB-C, což je v dané třídě telefonů pěkné. Další zajímavostí je, že telefon pracuje s technologií adaptivní baterie podporovanou umělou inteligencí, která rozliší, jaké aplikace využíváte nejvíce a kdy, aby efektivně rozložila energii. Baterii a její výdrž bereme jako velké lákadlo tohoto telefonu.

Trojnásobný objektiv

S telefonem Nokia G10 vytvoříte dostačující fotky pomocí trojitého fotoaparátu s rozlišením 13 Mpx + 2 + 2 Mpx. Hlavní 13 megapixelový snímač je doplněn 2 megapixelovým makro objektivem a 2 megapixelovým portrétní kamerkou. Celek, který zvládne pořizovat celkem obstojné záběry, doplňuje ještě LED blesk. Kvalita snímků je spíše průměrná. Za šera nebo v noci nastupuje rušivý šum a kvalita snímků tak rapidně klesá. Na přední straně je umístěna 8 Mpx kamera pro focení selfie fotek nebo pořizování videohovorů. Záznam videa hlavním fotoaparátem je umožněn maximálně ve Full HD rozlišení s 60 snímky za vteřinu. Nechybí řada režimů umělé inteligence pro portréty s rozmazaným pozadím, noční scéna, HDR, AI krásy a mnohé další.

Závěr

Nokia G10 není špatný telefon, bohužel ale trošku zaostává ve výkonu. Co ale ztrácí po stránce výkonu, to dohání povedeným displejem, velkou výdrží baterie, zajímavou podporou aktualizací a novým operačním systémem Android 11. Zpracování je skvělé a bytelné. Telefon dobře padne do ruky a parádně se tak ovládá. Fotoaparát je spíše průměrný a dělá průměrné fotky. Za své peníze dostanete telefon, který svoji každodenní službu skvěle splní, ale je spíše průměrný v dané třídě. Možná bychom se podívali na řadu Nokia G20, která není zase o tolik dražší a model G10 hravě překonává.

Klady

Velký displej
+ Rychlá čtečka otisků prstů