PlatímPak - FAQ
CO JE PLATÍMPAK?
PlatímPak je služba, která umožňuje zákazníkům odložit platbu v e-shopu o 30 dnů. Částku uhradí Raiffeisenbank a.s. a zákazník ji do 30 dnů vrací a to bez jakýchkoliv poplatků a navýšení.
Ano, odložená platba je forma spotřebitelské půjčky s tím, že prvních 30 dnů se jedná o bezúročnou formu.
Ne, nemusíte.
Jako klient Raiffeisenbank můžete PlatímPak využívat opakovaně a bez omezení.
Maximálně desetkrát během kalendářního roku a v celkové částce max. 50 000 Kč. V jednu chvíli také můžete mít vždy jen jednu neuhrazenou odloženou platbu.
Samozřejmě, odloženou platbu PlatímPak může využít kdokoliv starší 18 let.
PRŮBĚH PLATBY
Vaši žádost o odloženou platbu zpravidla vyhodnotíme nejdéle do jedné minuty.
Vycházíme ze schopnosti zákazníka splácet své závazky a žádost schválíme, podmíněně schválíme, nebo zamítneme. U podmíněného schválení vyžadujeme dodatečné ověření identity.
Ano, může se to stát. Každý zákazník je vyhodnocován individuálně. Pokud se to stane, tak se spojte s e-shopem a vaši objednávku uhraďte jiným způsobem.
Pokud nejste klientem Raiffeisenbank, nejpravděpodobnější
je, že:
- nemáte splacenou předešlou platbu
- už jste použili PlatímPak desetkrát během kalendářního
roku,
- překročili jste roční limit 50 000 Kč.
Pokud jste klientem, zkontrolujte v bankovnictví nebo
Profilu zákazníka, jestli jste u některé platby nepřesáhli
datum splatnosti.
OVĚŘENÍ IDENTITY
Ověření identity vyžadujeme u uživatelů, kteří nejsou klienty nebo aktivními klienty Raiffeisenbank. Vyžadujeme to pouze při první žádosti, případně pokud jste klientem a použijete jiný autorizační telefon.
Tato situace může nastat v několika případech. Buď jste v žádosti o odloženou platbu uvedli jiné telefonní číslo, než které máte v bance uvedené jako autorizační/kontaktní, nebo svůj účet nevyužíváte aktivně a tak je nutné ověřit vaši identitu. Nebojte, ověření trvá jen pár minut a budeme ho po vás chtít pouze jednou.
Máte několik možností jak identitu ověřit:
- Ověřte se online přes bankovní účet vedený u jiné banky
na své jméno.
- Pošlete haléřovou platbu (vrátíme po ověření) z účtu
vedeného na své jméno.
- Zastavte se na jedné z našich poboček s občanským
průkazem pro ověření
Na ověření identity máte 7 dnů, poté se žádost o odloženou platbu automaticky stornuje.
Zpravidla nám haléřová platba přijde během jednoho pracovního dne – záleží, kdy platbu odešlete a z jaké banky. K zrušení objednávky určitě nedojde.
Platba slouží pouze k ověření vaší identity. Ať už pošlete haléř, nebo jakoukoliv jinou částku, po ověření vám stejnou částku pošleme zpět.
Bohužel ne. Pro ověření identity potřebujeme porovnat údaje v občanském průkazu s údaji ve vaší žádosti.
Využít můžete jakoukoliv z našich poboček. A nezapomeňte občanský průkaz, bez něj to nepůjde.
MOJE OBJEDNÁVKA
Minimální částka objednávky není stanovena. Maximální limit jedné objednávky je 25 000 Kč.
Po schválení odložené platby vám vše potřebné pošleme e-mailem. Všechny informace máte také dostupné na svém Profilu zákazníka – odkaz do Profilu zákazníka naleznete v e-mailu a také ve Smlouvě, která je přílohou schvalovacího e-mailu.
Pokud máte problém s doručením, obraťte se prosím přímo na zákaznickou linku e-shopu.
Přehled objednávek je dostupný v Profilu zákazníka. Odkaz na něj najdete v potvrzovacím e-mailu a Smlouvě. Klienti Raiffeisenbank najdou objednávky v internetovém bankovnictví pod záložkou Půjčky a kontokorent / Odložené platby.
Využití odložené platby PlatímPak je při splacení do 30 dnů zcela zdarma.
Kdykoliv během těchto 30 dnů můžete zažádat o převod na pravidelné měsíční splátky. Pro více informací volejte 222 010 222.
Platba je odeslána hned po tom, co je schválena žádost o PlatímPak.
E-shop odesílá zboží co nejdříve po obdržení částky od nás. Informaci o datu doručení vám sdělí e-shop, ve kterém nakupujete.
Na zaplacení máte 30 dní ode dne schválení platby PlatímPak. V případě zpoždění doručení objednávky se obracejte přímo na e-shop. Den splatnosti odložené platby najdete na Smlouvě nebo také na Profilu zákazníka.
VRÁCENÍ ZBOŽÍ/ZRUŠENÍ OBJEDNÁVKY
Pro zrušení objednávky se prosím obraťte přímo na e-shop. Pokud vám odložená platba ještě nebyla schválena a vy jste zrušili objednávku, tak se nic neděje. Pokud byl váš nákup již uhrazen, tak po zrušení objednávky, e-shop vrátí peníze. V obou případech se o nic nemusíte starat.
V takovém případě peníze pošlete dle platebních údajů, které najdete ve svém Profilu zákazníka nebo ve Smlouvě.
Nic se neděje, takovéto situace řeší e-shop. Peníze za část vaší zrušené objednávky pošleme zpět a odložená platba Vám bude o tuto částku ponížena. Upravenou částku k úhradě uvidíte v Profilu zákazníka pod tlačítkem „Zaplatit“.
Kontaktujte přímo zákaznickou linku e-shopu.
Poníženou částku o cenu vráceného zboží uvidíte pod tlačítkem „Zaplatit“ ve svém Profilu zákazníka.
NASTAVENÍ
V přehledu vidíte aktuální stav všech vašich odložených plateb – tedy i historii již splacených odložených plateb. V Profilu zákazníka máte také u každé platby uloženou Smlouvu a informaci o možnosti převedení na splátky. Pokud máte podmíněně schválenou odloženou platbu, najdete zde i informace o možnostech ověření.
Nic se neděje. V případě, že máte více odložených plateb, přeplatek použijeme na úhradu těchto plateb. Pokud máte v bance spotřebitelskou půjčku, tak přeplatek přiřadíme k té. Pokud nemáte žádné jiné produkty, přeplatek vám zašleme zpět na účet.
TECHNICKÉ PROBLÉMY
V žádosti jsme vás pravděpodobně rozpoznali jako klienta Raiffeisenbank, takže vyhodnocení odešlo na e-mail, který máte vedený v bance jako kontaktní. Pokud vám žádný nepřišel vůbec, kontaktujte nás prosím na lince 222 010 222.
Pravděpodobně se jedná o technickou chybu – informujte o tom prosím buď e-shop nebo to napište na info@equabank.cz s informací kdy a u jakého e-shopu se vám to stalo.
Ujistěte se, že k ověření používáte účet vedený na stejné jméno, jaké jste uvedli v žádosti o odloženou platbu. Pokud vám během ověřování vyskočí „Něco se nepovedlo“, zkuste to za pár minut znovu. Nebo pro ověření totožnosti použijte jiný účet, případně jinou ověřovací metodu.
Pokud nemůžete najít v seznamu svoji banku, tak se nám ještě nepovedlo se s vaší bankou propojit. Využijte prosím haléřovou platbu nebo se stavte na pobočce.
Žádné obavy, ve své e-mailové schránce najdete instrukce, jak ověření dokončit.
Zkontrolujte, že platbu odesíláte z účtu, který je vedený na vaše jméno. Jméno uvedené v žádosti o odloženou platbu musí být totožné se jménem, na které je vedený váš účet. (Příklad nesprávného uvedení jména Katka Nováková x Kateřina Nováková). Pokud jste v žádosti vyplnil/a jméno jinak, tak buď využijte jinou možnost ověření, nebo proveďte novou objednávku s uvedením správného jména.
Pokud vám v následujících pár minutách přijde e-mail s vyhodnocením – vše proběhlo normálně. Pokud vám žádný e-mail nepřijde, tak došlo k přerušení a vaše objednávka odloženou platbou PlatímPak nebyla uhrazena.